Cestování Lifestyle

Road trip po Slovensku (Vysoké Tatry, Čičmany, Bojnice a další). Nejlepší místa, která na Slovensku navštívit!

Plánujete výlet na Slovensko? Přináším vám výčet těch nejlepších a nejzajímavějších míst, která jsem viděla během své první návštěvy Slovenska. Naše ,,bratrská“ země mě okouzlila nejen svou přírodou, ale také tradiční kuchyní. Po první spořádané porci halušek jsem věděla, že to určitě není ta poslední. 🙂

Vydejte se se mnou na road trip po Slovensku v rámci mé rubriky Cestování. Tato země je na ,,procestování“ autem jako stvořená. Už samotné cesta představuje cíl. Přesvědčíte se, až budete přejíždět z cílových destinací a míjet majestátní hory.

Road trip po Slovensku (Vysoké Tatry, Čičmany, Bojnice a další místa na Slovensku)

Z Prahy na Slovensko je to poměrně štreka, a tak jsme si cestu k naším bratrům zpříjemnili dvěma zastávkami. Jako první jsme zavítali do penzionu Zikmundov, kde jsme měli původně v plánu poobědvat. Tohle kouzelné místo, které znám z webu Amazing places, mám na svém wishlistu už roky.

#1 Zastávky hladových pocestných (penzion Zikmundov, hotel Skanzen, Velehrad)

Jelikož jsme o sobě nedali vědět, bohužel byla kuchyně penzionu Zikmudov zavřená. Nicméně opravdu milý provozní nám nalil deci prosecca a nechal ochutnat čerstvě natrhaná cherry rajčátka z místní farmy.

Poobědvali jsme nakonec v Hotelu Skanzen u Velehradu, kde je vybudováno celé městečko skanzenovského typu. Posilněni jsme vyrazili přímo do Velehradu, kde jsme prošli klášter a jeho okolí.

#2 Čičmany

První slovenské kilometry mířili do Čičman, které se nachází v blízkosti Rajeckých Teplic. Čičmany jsou světově známou obcí s bohatou památkovou rezervací slovenské lidové architektury.

V obci se nachází kostel a chaloupky pomalované geometrickou ornamentikou (vypadají trochu jako perníkové:). Dozvíte se také spousty zajímavostí spojených s lidovými kroji a výšivkami.

#3 Zámek Bojnice

Druhý den jsme mířili na zámek Bojnice, který znáte z pohádky Šíleně smutná princezna. V těsné blízkosti se nachází také ZOO, náměstí a řada menších obchůdků (tržiště). Určitě si kupte bojnické oplatky, prodávají se v balení se zámkem Bojnice – krásný suvenýr nebo dárek pro vaše blízké! 🙂

#4 Nízké Tatry a první bryndzové halušky

Ze zámku Bojnic jsme vyrazili k našemu dalšímu cíli – ke Spišskému hradu. Byli jsme na cestě celé odpoledne, protože jsme namísto cesty po dálnici zvolili silnice lemované Nízkými Tatrami.

Samotná cesta se nám tak stala cílem. Kochali jsme se výhledem na přírodu a nasávali atmosféru Slovenska. Oběd musel být tradiční a tak jsem v typické slovenské kolibě ochutnala své první bryndzové halušky v životě.

Po prvních soustech mi blesko hlavou ,,Už nikdy víc!“. Jakési noky zalité sýrovou omáčkou a posypané kusy ,,špeku“ rozhodně není můj šálek kávy. Ale bylo mi řečeno, ať jím a jím, že prý se k nim projím... Byla to pravda. V polovině talíře jsem si začala opravdu pochutnávat a po dojedení jsem si řekla ,,Klidně bych si dala ještě!“ 😀 Tak jim dejte také šanci.

#5 Spišský hrad a městečko Levoča

Při příjezdu do Spiše vás na první pohled uhrane Spišský hrad tyčící se na kopci. Díky svému opevnění působí tak 3x větší než jaký doopravdy je. Pohodlně zaparkujete těsně pod hradem. Čeká vás jen krátké stoupání po svých k samotnému nádvoří hradu. Dorazte před 18. hodinou, jinak se dovnitř nedostanete (jako my:)).

Dále doporučuji autem projet (případně projít) blízké historické městečko Levoča, které je zapsáno na seznamu UNESCO. Přestože je krásné, na takovou Kroměříž zase nemá. 🙂

#5 Vysoké Tatry – Starý Smokovec

Vzhůru až k tomu největšímu (nebo rozhodně nejvyššímu), co Slovensko nabízí – do Vysokých Tater! Ubytovali jsme se v oblasti Starý Smokovec, které leží v jejich středu. Začali jsme plánovat plesa (slovenská horská jezera), chaty a lomy, které chceme navštívit.

Byli jsme limitováni časem – měli jsme pouze 2 dny, abychom Vysoké Tatry prošli. Je tam ale tolik krásných míst.. Ideální je bloknout si v cestovatelském itineráři alespoň 3-4 dny.

#6 Vysoké Tatry – konkrétní přírodní cíle

Když se ubytujete ve Vysokých Tatrách, určitě dostanete mapku, kde jsou vyznačené ty nejznámější a nejlepší přírodní cíle, které stojí za to navštívit. K většině z nich si cestu můžete zkrátit lanovkou a dále jít po svých.

Téryho chata, Vodopády Studeného potoka, Hrebienok

První den jsme si dali za cíl dojít až na Téryho chatu přes Hrebienok a Vodopády Studeného potoka. Vyjeli jsme lanovkou k Hrebienku a z ničeho nic se obrátilo počasí (to je bohužel pro hory typické).

Hustě pršelo a přidala se bouřka. My jsme neměli pláštěnky, ani deštník, a tak jsme zhruba hodinku čekali u výstupu lanovky. Pěkný začátek výletu. 😀 Naštěstí se počasí začalo zlepšovat a tak jsme přeběhli do chaty na Hrebienku, kde jsme si dali kafe a něco malého k jídlu. Věděli jsme, že k Téryho chatě už nedojdeme, protože by to bylo příliš riskantní (cesta jen k ní by trvala zhruba 2 hodiny).

Vyčasilo se a tak jsme se rozhodli dojít alespoň k nedaleké Bilíkově chatě až k Vodopádům Studeného potoka. Úžasný zážitek, byť tůra byla zkrácená. Počasí ale neovlivníte. 🙂

Nechtěli jsme riskovat, a tak jsme už sešli dolů do ubytování, nicméně jen samotný sestup nám zabral zhruba hodinu. Kochali jsme se výhledem na Slovensko a nasávali čerstvý horský vzduch.

Večerní odměna v podobě dalšího nášupu halušků nezklamala. Zašli jsme do vyhlášené Koliby Kamzík, kde nasajete pravou slovenskou atmosféru.

Lomnický štít, Skalnaté pleso (dolina), Štrbské pleso

Druhý den jsme si naplánovali Lomnický štít, který je s nadmořskou výškou 2634 m druhou nejvyšší horou Vysokých Tater a Slovenska. Nevěděli jsme, že je na lanovku nutná rezervace, a tak jsme se bohužel na vrchol nedostali (bylo volno až odpoledne, kdy už jsme se museli vracet zpět do Prahy).

Vyjeli jsme ale lanovkou do mezizastávky (zhruba 1/3 od Lomnického štítku), kde se rozprostírá Skalnatá dolina a Skalnaté pleso. Z výšky 1 754 m se vám naskytne úžasný výhled na přírodu Slovenska.

Mě nejvíc okouzlilo samotné pleso. Spojení jezera a vysokých hor je opravdu magické. O tom jsem vám psala již ve svém článku Rakouská jezera a města (roadtrip Zell am See, Hallstatt, Salzburg): Co navštívit a ochutnat, kde jsem se s vámi podělila o cestovatelskou inspiraci z mé dovolené v Rakousku.

Poté jsme sjeli zpět do údolí a autem zajeli ke Štrbskému plesu. Od parkoviště je to do kopce jen pár minut. Štrbské pleso je významné centrum turismu a zimních sportů. Možná znáte také hotel Kempinski, který se pyšní polohou přímo u zmíněného plesa.

Taková byla má první návštěva Slovenska. Při cestě zpět mi blesko hlavou, že člověk by měl s poznávání opravdu začít u nás doma, případně v nejbližším okolí.

Další cestovatelské tipy najdete v mé rubrice Cestování.

Doufám, že vás tipy inspirují a pokud hledáte vhodnou destinaci na krátkou poznávací dovolenou (nebo krátký road trip), mohu Slovensko ze srdce doporučit. Milovníci přírody budou nadšeni! 💚

Mějte se krásně a opatrujte se.

Vaše

Diana Zadáková

Líbil se ti článek? Podívejte se na další inspiraci.

2 Comments

1. Pište častěji, protože váš blog opravdu miluji. Děkuju!

1. dianaella says: